Sąd Rejonowy w Lipsku

https://www.lipsko.sr.gov.pl/sr1/dzialalnosc-sadu/oferty-pracy/rozstrzygniete/9400,Ogloszenie-o-konkursie-na-stanowisko-asystenta-sedziego-w-Sadzie-Rejonowym-w-Lip.html
05.12.2024, 20:06

Ogłoszenie o konkursie na stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Rejonowym w Lipsku z dnia 14 marca 2023r.

Prezes Sądu  Rejonowego w  Lipsku  ogłasza  nabór  w  drodze  konkursu  oznaczonego  Nr  Adm-111-1/23 na stanowisko asystenta  sędziego (umowa na zastępstwo)  w  Sądzie  Rejonowym  w  Lipsku.

Konkurs  na  stanowisko  asystenta  sędziego  przeprowadzony  zostanie w  siedzibie  Sądu  Rejonowego  w  Lipsku  ul.  Partyzantów  1 w trzech etapach:

- I etap – w  dniu 18 kwietnia 2023r. (wstępna  weryfikacja zgłoszeń  kandydatów  pod  kątem  spełnienia  wymogów  formalnych  przystąpienia do konkursu);

-  II etap – w  26 kwietnia 2023r. o godz. 1000  (test  obejmujący  36  pytań z  zakresu  prawa  cywilnego  i  karnego  oraz  postępowania  cywilnego  i  karnego  oraz  praca  pisemna  na  jeden  z  dwóch  tematów  z  zakresu  prawa  cywilnego  i  prawa  karnego, wybrany  przez  kandydata);

-  III etap  - 26 kwietnia 2023r.  (rozmowa  kwalifikacyjna) po przeprowadzeniu II etapu konkursu.

Konkurs  dla  kandydatów  na  asystenta  sędziego  przeprowadzi  Komisja konkursowa  powołana  przez  Prezesa  Sądu  Rejonowego  w  Lipsku, według zasad  określonych w  rozporządzeniu  Ministra  Sprawiedliwości  z dnia 14  października  2013 roku w  sprawie  przeprowadzania  konkursu  na  stanowisko  asystenta sędziego (Dz. U. z 2013r. poz. 1228 ze zm.)

Liczba  wolnych  stanowisk  asystenta  sędziego w  Sądzie  Rejonowym  w  Lipsku  -  1

Kandydat  na  stanowisko asystenta  sędziego zgłoszenie o przystąpieniu  do  konkursu  oraz wymagane dokumenty składa w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 kwietnia 2023r. bezpośrednio w siedzibie Sądu Rejonowego w Lipsku Samodzielna Sekcja Administracyjna pok. 102, ul. Partyzantów 1, 27–300 Lipsko albo drogą  pocztową z podaniem oznaczenia  konkursu (Adm-111-1/23). W  przypadku  nadania zgłoszenia  drogą  pocztową, za datę  jego  złożenia  uważa  się datę  stempla  pocztowego.

Zgłoszenia złożone po terminie zostaną zwrócone kandydatom.

Stosownie do postanowień  art. 155 §2  ustawy  z  dnia  27  lipca  2001r  Prawo o  ustroju sądów  powszechnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 217 j.t.) na stanowisku asystenta sędziego może być zatrudniony ten, kto:

  1. jest obywatelem Rzeczypospolitej  Polskiej  i  korzysta  z  pełni  praw  cywilnych  i  obywatelskich;
  2. jest  nieskazitelnego  charakteru;
  3. ukończył  studia  prawnicze  w  Polsce  i  uzyskał  tytuł  magistra  lub  zagraniczne  uznane  w  Polsce;
  4. ukończył  24  lata.

Do  zgłoszenia  kandydat  dołącza:

  1. wniosek o zatrudnienie  na  stanowisku asystenta sędziego;
  2. własnoręcznie  sporządzony  życiorys  i  informację  o  przebiegu  kariery  zawodowej;
  3. oryginał  lub  urzędowo  poświadczony  odpis  dokumentu  potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na  kierunku prawo w Rzeczypospolitej  Polskiej  i  uzyskanie  tytułu zawodowego  magistra albo zaświadczenie o zdanym  egzaminie  magisterskim, albo oryginał lub urzędowo  poświadczony odpis dokumentu  potwierdzającego  ukończenie   zagranicznych  studiów  wyższych  na  kierunku  prawo  uznanych  w Rzeczypospolitej Polskiej  na  podstawie  odrębnych  przepisów;
  4. oświadczenie, o których mowa w  art. 155a §6 ustawy  z  dnia  27  lipca  2001r  prawo o ustroju sądów powszechnych, zwanej dalej  ,,ustawą” tj. oświadczenie, że nie jest prowadzone  przeciwko  kandydatowi  postępowanie o  przestępstwo ścigane z oskarżenia  publicznego  lub  przestępstwo skarbowe;
  5. oświadczenie, że jest się obywatelem Rzeczpospolitej  Polskiej  i  korzysta                  z  pełni  praw  cywilnych  i  obywatelskich;
  6. aktualną  fotografię  zgodnie z wymaganiami   stosowanymi  przy  wydawaniu  dowodów  osobistych,
  7. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu.

Do zgłoszenia kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.

Lista kandydatów dopuszczonych do II etapu konkursu oraz miejsce przeprowadzenia konkursu zostaną  umieszczone na stronie internetowej Sądu Rejonowego w Lipsku w zakładce Oferty pracy w dniu 18 kwietnia 2023r. (www.lipsko.sr.gov.pl).

Osoby niedopuszczone do dalszych etapów konkursu zobowiązane są do odebrania przedłożonych dokumentów w Samodzielnej Sekcji Administracyjnej Sądu Rejonowego w Lipsku, ul. Partyzantów 1 (pok. 102) w terminie miesiąca od zakończenia konkursu. Nieodebrane przez kandydata dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.

Dokumenty osób pozostających na liście rezerwowej będą przechowywane przez 1 rok od zakończenia konkursu. Nieodebrane przez kandydata dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone po tej dacie.

W sprawie naboru na konkurs na stanowisko asystenta sędziego można kontaktować się z Samodzielną Sekcją Administracyjną Sądu Rejonowego w Lipsku tel. 048 378 44 62.

 

 

Prezes Sądu Rejonowego

            w Lipsku

         Andrzej Jędra 

/-/ na oryginale właściwy podpis

                                                                                              

 

 

Metadane

Data publikacji : 14.03.2023
Data modyfikacji : 22.03.2023
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację:
Sąd Rejonowy w Lipsku
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:
Skoczylas Michał
Osoba modyfikująca informację:
Skoczylas Michał

Opcje strony